14 Şubat 2019 Perşembe

Mavi Orkide (Alper Şirvan'ın İlk Romanı) : Efsunlu Bir Hayalde Gerçeğin En Adil Biçimi


Öncelikle her ne kadar www.alpersirvan.com web sitemden hakkımdaki detaylara ulaşabilir olsanız da bu yazı özelinde kendim hakkında özet bilgi vereyim:
1995 yılında Uludağ Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı Bölümünü bitirdim. O gün bugündür halen kullanılmakta olan onlarca yazılımı üreten bir programcı olmakla beraber Cerebral Palsy (serebral palsi) ile yaşayan, tekerlekli sandalye kullanıcısı bir bireyim.  
1998 yılında başlayıp kamu ve özelde aralıksız devam eden iş hayatıma, halen Sağlık Bakanlığı'na bağlı Bursa Yıldırım İlçe Sağlık Müdürlüğü’ne bağlı Sağlıklı Hayat Merkezi - KETEM (Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezi)’de -her ne kadar Bilgisayar İşletmeni kadrosunda olsam da- fiilen Bilgisayar Programcısı olarak devam etmekteyim.
Çocuk yaşlarda başlayan “kendini yazarak ifade etme” serüvenim, ilk kitabım “Issız Bir Sevda” ile bedenlendiğinde 1996 yılıydı. Büyük bir heyecan, kitapçı bir ağabeyimin desteği ve kendi imkanlarımızla yayımladığımız “Issız Bir Sevda” bir buçuk yıl gibi bir sürede o günün şartlarında ciddi bir satışa ulaşmıştı. Hoş, ulaşmasaydı da ben yazmaktan, üretmekten vazgeçmeyecektim. Çünkü yazmak, yazarak kendimi ifade edip üretmek benim hayat biçimim…
Serüven, 2009 yılında yine kendi imkanlarımızla bastırdığımız iki yeni kitapla daha devam etti: Gözlerinde Sevgi Buldum; Benim Mi? (Şiir) ve Yuva (Hikâye-Deneme)
Bu arada 1996-2003 yılları arasında biri yurtdışında olmak üzere dört resim sergisi açtığım bilgisini de paylaşayım.
2012 yılında dünya çapında düzenlenen ve Türkiye ayağını Türkiye Spastik ÇocuklarVakfı -Cerebral Palsy Türkiye’nin yürüttüğü kampanyada ‘güneş enerjili tekerlekli sandalye’ fikrimle birincilik elde ettim.
2017 yılında yazmaya karar verdim ilk romanım Mavi Orkide’yi. 2017 yılı haziran ayında başladığım yazma süreci, 2018 yılının ilk aylarında sona erdi. Yazım ve üzerinde çalışma aşamalarının ardından otobiyografik müzikal romanım Mavi Orkide’yi, çalışmalarına ve hizmetlerine çok değer verdiğim Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı ile ortak bir çalışma yaparak yayınlanmasını ve tüm gelirinin de yine vakfa kalmasını sağlamak talebimle beraber TSÇV- Cerebral Palsy Türkiye’ye sundum.
Kuruluşundan bugüne kadar -ben dahil- binlerce cerebral palsy ile yaşayan çocuğa hizmet veren, Türkiye’de Cerebral Palsy konusunda referans kurum olarak çalışmalarına Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Özel Metin Sabancı Özel Eğitim Okulları ve Aile Danışma Merkezi ile devam eden TSÇV - Cerebral Palsy Türkiye, bu talebime olumlu cevap verdi ve ben de kitabımın tüm gelirini vakfa bırakmanın gönül huzuruna erişmiş oldum.
Boyut yayınlarından çıkan bu kitaptan elde edilecek gelirle serebral palsi ile yaşayan çocuklarımızın hayatına bir nebze de olsa dokunabilmeyi umuyorum. Çünkü, ben çocukken küçük bir mekânda, dönemin kısıtlı imkanlarıyla başlayan serebral palsi ile yaşayan bireyler için çok önemli olan bu hizmetin, bugün Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri, Aile Danışma Merkezi ve Metin Sabancı Özel Eğitim Okulları ile genişletilmesinin, küçük-büyük, az-çok demeden yapılan desteklerle gerçekleştiğini çok iyi biliyorum.
Bir kanser hastasıyla, serebral palsi ile yaşayan bir bireyin hayatlarını kesiştirerek gerek hayata gerek engellilere gerekse kanserle mücadele edenlere dair gerçekçi bir roman olan “Mavi Orkide”, titiz bir çalışmanın ardından 2018 yılı aralık ayı başında okuyucusuyla buluştu.
Romanımın olabildiğince çok okura ulaşıp -inşallah- birden fazla baskıyla vermek istediği mesajı olabildiğince geniş kitlelere ulaştırmasını diliyorum. Ben yazdım, takdir okurların…
Peki neden “Mavi Orkide”?
Mavi orkide, kendisine “sonsuz aşk” anlamı yüklenmiş olmasına karşın kendi kendine mavi açmayan ve mavi renkte açtıktan üç ay sonra rengini kaybeden bir çiçektir. Mavi orkide, üzerinde çalışılmış, müdahale edilmiş, mavi açması için bir bakıma “emek verilmiş” beyaz orkidedir aslında…
Beyaz orkidenin köküne suyla karıştırılan mavi bitki boyası verilir, suyu çekince bir haftada çiçekleri mavi olarak açar ve mavi orkide elde edilmiş olur.
Mavi orkidenin üç aylık kısa süreli ömrüyle sonsuz aşk anlamını taşıması ironi gibi görünse de maviliğini kaybetmemesi için sürekli çaba sarf edilme gereği önemli bir mesajdır.
Son dönemde artık iyice ayağa düşürülen aşk denilen tecrübe, kendisi için sürekli ve yorulmaksızın emek vermeyi gerektirmektedir. Tıpkı hayatınız gibi… Tıpkı bisiklet sürmek gibi… Sürdürmek için, dengede durmak için, güzel olanı en azından “ömrünüzce sonsuz kılmak için” pedal çevirip emek, güç ve çaba göstermeniz şarttır. Mavi orkide de böyledir; maviliğinin devam etmesi için o “mavi suyunu” eksik etmemek şarttır. Yoksa beyaza dönüp sıradanlaşır. Tıpkı kapakta gördüğünüz beyaz orkideler gibi…
Sonsuz aşka yapılan böylesi bir atfa rağmen, bu romana “romantik bir roman” demenin çok büyük bir haksızlık olduğunu düşünmekteyim. İnsan denen faninin dikkatini çekmenin en önemli araçlarından biri olmakla beraber, bu romanda anlatılanların romantizmden çok daha fazlası olduğunu okudukça fark edeceksiniz.
Mavi Orkide, otobiyografik bir roman olmasının yanı sıra hemen hemen her sahnesine yedirilmiş sözlü-sözsüz müzik eserleri ve şarkılardan oluşan listesiyle aynı zamanda müzikal bir romandır da… Bu liste, bir rock grubu olan Evanescence’’ın my immortal’ından, 19. YY klasik Türk müziği bestekârlarından Şakir Ağa’nın evcara şarkısına kadar uzanan bir çeşitlilik ve renklilik içermekte… Kitabın sayfaları arasında gezerken gönlünüze, gönül telinize dokunan bir şarkıya, bir saz eserine illaki denk geleceğinize inanıyor, bu uzun listeyi burada paylaşmıyorum.
Mavi Orkide romanının kapağında görebileceğiniz gibi, bir de mottosu var:
“Gerçeği anlatmanın en adil yolu, efsunlu bir hayale sarmalamaktır bazen…”
Alper Şirvan olarak hayatımı, serebral palsi ile nasıl yaşayageldiğimi, bütün gerçekliğiyle ama efsunlu bir hayale aşkla sarmalayarak anlattım.
Türlü ajitasyonlarla yaraları kangrene dönüştürmenin, olayları sadece “acı” tarafıyla yansıtmanın, umutsuzluğa sevk edip çaresizlik öğretmenin yer yer edebî ve sinemasal, çokça da siyasal bir karşılığı vardır elbet ama insanlara bir şeyleri fark ettirmenin, dikkat çekmenin ve çözüm aramanın daha pozitif, akılcı ve incelikli yöntemleri olabileceği kanaatindeyim.
Bu romanla neyi murat etmediğimin en kısa özeti bu… Peki bu roman, neyi nasıl anlatıyor? Muradı ne?
Onu da romanı okuduğunuzda anlayacaksınız!
Mavi Orkide’yi seçkin kitabevleri ve internetten temin edebilirsiniz.

Alper Şirvan'ın Resmî Site Adresi ve Sosyal Medya Hesapları :  
www.alpersirvan.com 
Instagram, Twitter, Facebook: @alpersirvan 

Satın almak için:


https://www.boyutstore.com/mavi-orkide


 


https://www.idefix.com/Kitap/Mavi-Orkide/Edebiyat/Roman/Turkiye-Roman/urunno=0001788506001




https://www.dr.com.tr/Kitap/Mavi-Orkide/Edebiyat/Roman/Turkiye-Roman/urunno=0001788506001

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder