13 Mayıs 2021 Perşembe

Sigorta Şirketleri Engelli Bireylere NEDEN Tamamlayıcı Sağlık Sigortası YAPMAK İSTEMEZLER?


👁‍🗨👂 ♿️ Bu hafta “Engelliler Haftası”. Kurumsal sosyal destek anlamında söylenenler ne olursa olsun filli durum ile ilgili bir konuyu gündeme getirmek istiyorum. 👩‍🦼👨‍🦼👇

👁‍🗨👂 ♿️ SGK’nın bırakın engellinin ihtiyaç duyduğu araç gereci karşılamayı, sağlık ödemeleri konusunda dahi hangi noktada olduğunu hepiniz biliyorsunuz. 19 yıl 4 ay çalışarak düzenli prim ödeyen ama SGK’nın çoğu sağlık giderini karşılamadığını gören engelli bir vatandaş olarak SGK’nın bu fiili durumu dolayısıyla karşılaşabileceğim sağlık sorunları için “tamamlayıcı sağlık sigortası” yaptırmak istedim. 👩‍🦼👨‍🦼👇 👁‍🗨👂 ♿️ Çoğunuzun bildiği gibi ben Cerebral Palsy ile yaşayan tekerlekli sandalye kullanıcısı bir vatandaşım. Yukarıda da belirttiğim gibi 19 yıl 4 aylık fiili hizmetim var. Engelli-engelsiz herkeste olabilecekler dışında engelimden kaynaklanan herhangi bir sağlık sorunum yok çok şükür. 👩‍🦼👨‍🦼👇 👁‍🗨👂 ♿️ Buna karşılık farklı kanallardan başvurduğum hiçbir sigorta şirketi -engelli olduğumu öğrendikten sonra- başvurumu kabul etmedi! Bazıları form doldurtmaya bile gerek görmeden direkt reddetti, bazıları usulen de olsa form doldurttu -ki o formlarda bir engellinin, Cerebral Palsy ile yaşayan bir bireyin olmaması ayrıca bir olumsuz durumdur- ve sonuç değişmedi: 👩‍🦼👨‍🦼👇 👁‍🗨👂 ♿️ ⛔️ CEREBRAL PALSY İLE YAŞAYAN BİR ENGELLİ OLDUĞUM İÇİN HİÇBİR SİGORTA ŞİRKETİ BANA “TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTASI” YAPMADI! ⛔️ 👩‍🦼👨‍🦼👇 👁‍🗨👂 ♿️ Duruma şöyle bir bakacak olursak, senelerce prim ödeseniz de SGK sağlık giderlerinin karşılanması konusunda yetersiz, ‘ben yapmıyorum, özel sektör yapsın’ denilerek yönlendirildiğimiz sigorta şirketleri engelli bireyleri yok sayıyor. 👩‍🦼👨‍🦼👇 👁‍🗨👂 ♿️ Bu durumda engelliler ne yapsın?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder