Güneş Enerjili Tekerlekli Sandalyede ilk an |
Önce
özetleyelim:
Dünya
CP’liler Birliği’nin organize edip Türkiye’de Türkiye Spastik Çocuklar
Vakfı’nın desteklediği “1 Dakikada
Dünyamı Değiştir” Kampanyası’na “Güneş
Enerjili Tekerlekli Sandalye” fikrimle dünya 1.si oldum ve bu fikrimi
Virginia Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 2 ay gibi kısa bir sürede prototip olarak hayata geçirdi. Kendileri hem prototipi bana hediye ederek, hem de patent hakkını Dünya
Spastikler Birliği Komitesine vererek büyük bir jest yaptı.
Törenden |
Geçtiğimiz
2 Ekim 2013 Dünya Serebral Palsililer Günü’nde söz konusu araç, Türkiye Spastik Çocuklar
Vakfı’nda düzenlenen bir törenle bana teslim edildi.
Şimdilerde
Bursa’da kullanmakta olduğum güneş enerjili tekerlekli sandalyemle ilk seyahatlerimde
edindiğim tecrübeleri sizinle paylaşmak istiyorum.
Bursa'da ilk kullanım 2 Kasım 2013 |
Aracı, törenden hemen sonra Bursa’ya getirdik, ama
koyacak yer olmadığı için dairemizin önüne babam öncelikle bir kabin inşa etti.
Kabin 2 Kasım 2013 Cumartesi günü bitti. O gün ilk defa güneş enerjili
tekerlekli sandalyeme binip fazla uzağa gitmemek şartıyla şöyle bir turladım.
Yaptığımız
bu kısa gezide paneller açık iken eğimli yolda seyahatin denge açısından sıkıntı
yarattığını gözlemledim.
Kabin |
ilk seyahat BKM'ye... |
Araç,
normale göre büyük olduğu ve panellerle biraz da uzun hale geldiği için Barış
Manço Kültür Merkezinde kapıları, mekânları ve sinema girişini kontrol ettik ve
sadece sinema giriş-çıkışında nispeten bir darlık olduğunu gördük. Ama ben gene
de sinema salonuna girip çıkabildim. Eve gelince şarjım neredeyse tam dolu idi
ve tekrar şarja bağlamadık.
BKM'de rampalar geniş |
Ah bir de yollar düzgün olsa... |
O hafta
içinde Virginia Üniversitesi’nde projede çalışan Dennis Waldren’a kafama
takılan sorular ve aracın genel özellikleri hakkında yazıştım.
Güneş Panelleri ve USB kullanma düğmeleri |
Dennis, usb
enerji düğmesini kullanmadığım süreçte kapalı konumda tutmamı tavsiye etti.
Anlayabileceğiniz şekilde, az da olsa bir enerji kaybı olabilirmiş. Ayrıca,
akülerin ana şarj kaynağının şarj aleti yoluyla normal elektrik marifetiyle
olması gerektiğini, panellerin takviye amaçlı olduğunu anlattı. Kendileri düz
ve engebesiz yolda test yapmışlar ve düşük ve orta hızda aküler gücünü hiç
kaybetmemiş. Doluluk oranı %30’un altına düşmediği müddetçe (göstergede 3
kırmızı, 2 sarı ışık olması %30 doluluk anlamına geliyor ) güneşten şarj
etmenin 7-8 saat sürebileceği göz önüne alındığında ana şarj noktasının
duvardan elektrikle olması mantıklı…
Onun
söylediği özetle: “paneller genel kullanımda kapalı dursun, ne zamanki enerji
sıkıntın oldu, aç panelleri, biraz bekle, sonra devam et!” şeklindeydi. Bu
arada panelleri açıp kapatmanın da şarjdan yediğini belirtmeliyim.
9 Kasım 2013 Cumartesi
Özdilek'e giderken... |
Mesken'e iniş |
Çıkmışken pazara da uğradık |
Eve
vardığımızda aracı şarj aletiyle şarja bağladık.
Şimdi artık
bu kadar uzun mesafe gidebildiğim güneş enerjili tekerlekli sandalyemi daha çok
kullanıp daha çok test etmek için kışın geçip parlak, güneşli bahar günlerinin
gelmesini bekliyorum.
Alper Şirvan
30-Kasım-2013
Alper, güneşi araman gerekmiyormuş, gün ışığının olması yeterliymiş.
YanıtlaSilBu önemli bir bilgi Cemal Abi, teşekkür ederim... Tevekelli değil, geçen gün şarj seviyesi güneş olmamasına rağmen yükseldi.
Sil