12 Mayıs 2014 Pazartesi

Bursa Atatürk Spor Salonunun Otoparkında "Engelli Park Yeri" Neden Yok?



Geçtiğimiz günlerde "Tofaş-Anadolu Efes" maçını seyretmek üzere, tekerlekli sandalye kullanan bir engelli olarak, son 30 senedir yaptığımız gibi babamla beraber Bursa Atatürk Spor Salonu'na karar verdim.
Sizlerle paylaşmayı istediğim bazı önemli konuları çok daha önce yazacaktım fakat konudan kimlerin sorumlu olduğunu netleştiremediğim için -ki halen net değil-, bugün yazıyorum.

Başta da belirttiğim gibi 10 yaşımdan beri o salonda maç seyreden, tekerlekli sandalye kullanan 40 yaşında bir engelliyim. Bursa Atatürk Spor Salonunda şu an Tofaş kulübünün başkanı olan Sayın Efe Aydan başta olmak üzere Aytek'leri, Erman'ları, Emir'leri, Hüsnü'leri seyretmiş, Mehmet Okur'un çaylak bir oyuncudan bir dünya yıldızına dönüşmesine şahitlik etmiş bir basketbol severim. Bunu övünmek için değil, üzülerek söylemem gerekir ki, son yıllarda bir miktar sekteye uğrasa da o salonda düzenli olarak basketbol seyreden 1-2 engelliden biriyim. Üzülüyorum; çünkü bu sayının çok daha fazla olmasını isterdim.
Olayı sırasıyla yazmam gerekirse, söz konusu maça gitmeyi planladıktan sonra bir başka arkadaşımla salonda buluşmak üzere sözleştik. Arkadaşıma "biz babamla beraber salona ücretsiz giriyoruz, sen kendine bilet al yeter" dedim, "gerek yoktu" desem de o bize de bilet aldığını söyledi. Biz her zaman yaptığımız gibi yanımda refakatçim babam olmak üzere engelli plakalı özel otomobilimizle yola çıktık.
Salona vardığımızda, salonun önündeki otoparkta "engelli otopark yeri" olmadığı için park görevlisi bizim orada park edemeyeceğimizi söyledi. Bu yüzden aracımızı –bilen bilir- Kültürpark’a yakın bir yerlerde park edip salona kadar tekerlekli sandalyemle o uzun mesafeyi kat etmek zorunda kaldık. Yağmur olmaması bizim için bir şanstı. Atatürk Spor Salonunun önündeki otoparkta engellilere ayrılmış bir park yeri olmamasının 2014 yılı Türkiye'sine yakışmayan bir eksiklik olduğunu düşünüyorum.
Bilhassa kalabalık seyircinin geldiği maçlarda yaşadığımız bu olumsuzluğun en kısa sürede giderilmesini umuyorum.
***
Yaşadıklarımız bununla da kalmadı o gün... Salona vardığımızda hep yaptığımız gibi babamla seyircilerin salona alındığı kapıya yöneldik ve büyük bir şok yaşadık. Çünkü kapıdaki görevli "biletimiz olmadığı için" beni ve babamı içeri almadı. Biz ne kadar derdimizi anlatmaya çalışsak, yıllardan beri orada maç seyrettiğimizi, hatta salondaki tekerlekli sandalyelere ayrılan özel bölümünün düzenlenmesinde katkımız olduğunu söylesek de kapıdaki görevli "sakatlar(!) da artık bilet alacak, ayrıca içerde sakatlar(!) için yer yok artık" şeklinde kaba ve sert bir üslupla bizi reddetti. Durumun anlamsızlığına mı, yoksa görevlinin üslubuna mı üzüleyim; bilemedim. Salona bizden önce girmiş olan arkadaşımı aradım, kendisi bizim için aldığı biletleri kapıya getirdi ve maça girdik.
Salona girdiğimizde görevlinin söylediğinin aksine, salonda engelli yerinin halen mevcut olduğunu gördüm ve hemen her zamanki yerimden maçı seyretmek üzere tekerlekli sandalyemle yerimi aldım. Yeri gelmişken, salonun söz konusu bölümünün hemen yanında o bölümle beraber düzenlenen engelli tuvaletinin iptal edilmiş olmasını da yanlış bulduğumu ifade etmeliyim.
Ben bu maça girebildim ama ya arkadaşım beni dinleyip bilet almasaydı ne olacaktı? Takdiri size bırakıyorum.
Salonun kapısında maruz kaldığımız durumun müsebbibinin, basketbol federasyonu mu, Tofaş kulübü mü yoksa iş bilmez bir görevlinin densizliği mi olduğunu öğrenemedim. Geçtiğimiz günlerde salonu aradık, oradaki yetkililer "engelli bileti uygulamasının olmadığını" ifade ettiler.
16 Mayıs 2014 Cuma günü Tofaş'ın Banvit ile Play-Off maçı var; gitsek mi, ne dersiniz?

Alper Şirvan
12 Mayıs 2014 

NOT: 13 Mayıs 2014 günü Tofaş Spor Kulübü resmi twitter hesabından yazıma istinaden verilen cevap şu şekilde:
Merhaba Alper bey,
Yazınızı büyük bir içtenlikle okuduk ve özellikle kapıdaki görevlilerin davranışlarına şaşırdık. Bilmenizi isteriz ki salon bize ait olmadığı için görevliler tamamen bizim kontrolümüz dışında. Ayrıca maçlara bilet almanıza gerek yok. Sadece salondaki spor yasasına göre sadece salondaki koltuklara oturacak kişiler bilet almalıdır. Size ayrılan bir alan olduğu için almanıza gerek yok.Eğer maçtan önce ya da sonra herhangi bir sorununuz ya da isteğiniz olursa veya gördüğünüz eksikleri belirtmek isterseniz sizi tüm içtenliğimizle dinlemek isteriz. Ferudun Biçermen ile iletişime ne zaman isterseniz geçebilirsiniz. Telefonu ...
Banvit maçında sizi aramızda görmek isteriz. İlginiz için teşekkürler.
İyi günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder